SEO در اصلی مخفف کلمه Search Engine Optimization  به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد  امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر وب‌سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران باید بهینه سازی شود.این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج موتور جستجو (Serp) است.


بیشتر بخوانید : دریافت ترافیک غیرارگانیک با استفاده از گوگل ادورز


برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم.

امروزه ۹۵ در صد از کاربران برای خرید و یا دریافت خدمات و اطلاعات موردنیازابتدا از طریق موتورهای جستجو عبارات موردنظر خود را سرچ میکنند ولیستی از وبسایت های مرتبط  را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده میکنند تحقیقات نشان می دهد که وب سایت های صفحه اول Google تقریباً ۹۰٪ از کلیک را دریافت می کنند ، و مطالعات نشان می دهد که نتایجی که در بالای صفحه  ظاهر می شوند با کلیک بیشتر از طریق نرخ (CTR) و ترافیک بیشتر افزایش می یابند.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

 موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند:

موتورهای جستجو به دنبال خدمات رسانی هرچه بیشتر به کاربران برای رسیدن به نتایج ایده الشان هستند موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را اسکن یا خزنده می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند.

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما بایستی استاندارهای لازم جهت بهینه سازی  را انجام دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.

زمانیکه سایت شما امتیاز بیشتری در نتایج جستجو را بدست می آورد :

  • باعث بهبود و هرچه بیشتر دیدن کسب و کار آنلاین شما میشود.
  • ترافیک سایت شما (بازدیدکنندگان) افزایش پیدا میکند.
  • باعث برندسازی وبسایت شما میشود.

سئو در واقع مجموعه تلاشی است که شما برای رسیدن به ابتدای لیست گوگل انجام می‌دهید. اگروبسایت شما در ابتدای نتایج گوگل نباشد سایت شما هیچوقت دیده نخواهد شد وهرگز مشتریان آنلاینی نخواهید داشت!

الگوریتهای گوگل برای سئو وبهینه سازی وبسایت چیست ؟

موتورهای جستجو گر گوگل از دو فاکتور On-Page و Off-Page برای ارتقای رتبه سایت شما استفاده میکنند.

  • سئو داخلی

سئو داخلی سایت و یا به عبارت دیگر سئو داخلی صفحه که به انگلیسی On-Page SEO یا  On-Site SEO می گویند به معنای بهینه سازی داخل سایت برای موتورهای جستجو است،سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (استانداردسازی کدنویسی ) و سئو محتوا تقسیم می‌شود.


  • سئو خارجی

سئو خارجی سایت یا سئو خارجی صفحه ( Off-site SEO یا Off-page SEO ) به کلیه اقدامات و تکنیک های سئویی که در خارج از وب سایت خود برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، گفته می شود. فاکتورهای کلی و موثر سئو خارج از سایت شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت شماست. این کار با معرفی سایت شما توسط دیگر فضای های معتبر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و غیره انجام می شود.

√ این دو سئو از هم متفاوت هستند، اما برای اینکه سئو خوبی داشته باشید، باید هر دو را سازماندهی کنید.


۶تکنیک کاربردی برای بهینه سازی سئو داخلی و خارجی در سال۲۰۱۹

آیا می خواهید رتبه جستجو را بهبود ببخشید؟ در اینجا آخرین تکنیک های پیشرفته سئو وجود دارد که به شما کمک می کنند در سال ۲۰۱۹ با سرعت بیشتری از رقبای خود پیشی بگیرید.

دنیای سئو پویا است. قوانین و تکنیک های سئو که امسال به شما کمک کرده اند ممکن است سال آینده قابل استفاده نباشد. برای ماندن در صدر نتایج گوگل باید دائما سازگار و بروز باشید.

از محتوا گرفته تا کلمات کلیدی و بک لینک ، معیارهای زیادی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید.شاید به نظر سخت و زمانبر به نظر برسد اما هنگامی که شما بهترین تکنیک های سئو را در اختیار دارید ، می توانید به راحتی به نتیجه مطلوبتان برسید. بیایید نگاهی به برخی از بهترین تکنیک های سئو بپردازیم که می تواند به شما در بهبود رتبه جستجوی شما  کمک کند

۱.انتشار محتوای با کیفیت!

محتوای با کیفیت اولین و مهمترین فاکتور وبسایت شما برای   موتورهای جستجوگر است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. محتوای با کیفیتی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد شده است ، باعث افزایش ترافیک سایت می شود ، که باعث افزایش قدرت و اهمیت سایت شما می شود.


بیشتر بخوانید : اصول نگارشی درست برای تولید محتوا


۲. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

قبل از نهایی کردن ایده های ارسال بلاگ خود ، مدتی را جستجو کنید تا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. این یک روش آسان برای فهمیدن آنچه مردم به دنبال آن هستند. بر این اساس ، شما می توانید تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید تا با نیاز خوانندگان مطابقت داشته باشد.

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید ، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به دست اوردن امتیاز بیشتر نسبت به سایر رقبای خود  دارید. برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، می توانید از ابزارهای جستجوگرها مانند  Google Keyword Planner استفاده کنید.


۳.از پیوندهای داخلی Internal Links. استفاده کنید

رسیدن کاربر به صفحه اصلی شما هدف نهایی شما نیست. شما می خواهید کاربران بیشتر وقت خود را در وب سایت خود صرف خواندن مقالات بیشتر کنند. یک راه آسان برای دستیابی به این ایجاد لینکهای داخلی در وبسایت است.اگر کلیه مطالب خود را به صورت داخلی پیوند دهید ، این امر باعث می شود وب سایت و ساختار محتوا شما سازمان یافته تر شود

همچنین این روش سئو تصمین میکند که خزنده های گوگل به راحتی میتوانند از طریق محتوا سایت شمارا ارزیابی کنند در کنار آن ، پست های قدیمی وبلاگ شما همچنین می توانند ترافیک بیشتری ایجاد کنند.


۴. مطالب خود را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید

برای کسب اعتبار و ترافیک فقط به وب سایت خود اعتماد نکنید. شما همچنین باید یک حضور محکم در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و پینترست گزینه های واضحی هستند. با این وجود ، برای ایجاد اقتدار و بهبود رتبه بندی جستجوی خود ، باید در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشید.


۵.از اینفوگرافیک های بیشتر استفاده کنید

اینفوگرافیک ها می توانند حتی به پیچیده ترین موضوعات کمک کنند. آنها بسیار بصری هستند ، بنابراین توجه بینندگان را به راحتی جلب می کنند و به شما کمک می کنند تا پیام خود را به راحتی فراگیر کنید.

همچنین میتوانید محتوای متن و ویدیویی را به آن اضافه کنید و برای خلاقیت بیشتر میتوانید از انیمیشین های کوتاه  و جذاب استفاده کنید.همچنین میتوانید از انها در کانال های رسانه های اجتماعی مجدداً استفاده مجدد کنید


۶. وبسایت خود را مطابق با اصول موبایل (Responsive ) بهینه سازی کنید!

هیچ شکی در این نیست که دنیا از دسک تاپ و لپ تاپ به تلفن های هوشمند تغییر می کند. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰در صد از ترافیک وب سایت در سراسر جهان از طریق تلفن های هوشمند ایجاد شده است. با دنیای در حال تغییر ، وب سایت شما نیز باید برای نسخه های موبایل بهینه سازی شود .

شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از طراحی موبایل برخوردار است. طراحی متناسب با تلفن همراه ، دسترسی به وب سایت شما را بر روی صفحه ای با هر اندازه ، آسان می کند.بهینه سازی وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه همچنین می تواند در رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد

یکی از معیارهای گوگل برای ارزیابی یک وب سایت است آمادگی خود را برای نمایه سازی تلفن همراه میباشد. این یک نشانه واضح است که گوگل می خواهد شما یک طراحی وب پاسخگو را انتخاب کنید و به مشتریان تلفن همراه خود اولویت دهید.

اکنون یکی از اصلی ترین معیارهای کوگل برای یک وبسایت امادگی ان برای نمایه سازی برای تلفن همراه میباشد این یک نشانه واضح است که گوگل می خواهد شما یک طراحی وب پاسخگو را انتخاب کنید و به مشتریان تلفن همراه خود اولویت دهید.

, ,
اشتراک:

نظرات

یک نظر

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.

پست های اخیر.